کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلایه شهروندان از بی‌توجهی به محیط آرامستان بهشت امام علی(ع) | این مکان زیرمجموعه آرامستان‌های شهر مشهد نیست

  • کد خبر: ۲۱۳۸۴۱
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
گلایه شهروندان از بی‌توجهی به محیط آرامستان بهشت امام علی(ع) | این مکان زیرمجموعه آرامستان‌های شهر مشهد نیست
شهروندان از بی‌توجهی به فضا و شرایط محیطی آرامستان بهشت امام علی (ع) گلایه‌مندند.

به گزارش شهرآرانیوز شهروندی در پیامی به صدای مردم از وضعیت نامناسب آرامستان بهشت امام علی (ع)، فضای بیرونی آرامگاه خواجه اباصلت خبر می‌دهد.

او برخی مشکلات این محدوده را خاکی بودن مسیر و نبود نور کافی در هنگام تاریکی هوا و نداشتن امکانات حداقلی آن می‌داند و در ادامه توضیح می‌دهد: مسئولان آرامستان‌ها یک بار برای همیشه این آرامستان را سرو‌سامان بدهند. به هر حال اینجا یا مجوز دارد یا ندارد، اگر مجوز ندارد و آرامستان غیرمجاز است چرا از سالیان متمادی تاکنون اجازه دفن اموات داده می‌شود؟ اگر هم مجوز دفن دارد چرا به آن رسیدگی نمی‌کنند؟ لطفا یک سری به آن بزنید. جاده بسیار صعب‌العبور و خاکی آن را ببینید که در تابستان و زمستان تردد خودرو‌ها در آن با مشکل رو‌به‌رو‌ست.

این شهروند با گلایه بیان می‌کند: همچنین فضای سبز و بهداشت محیط نیز در این آرامستان تعطیل است. از طرفی امنیت و نگهبانی ندارد و در مواقع خلوت، شهروندانی که به زیارت اهل قبور می‌آیند، احساس ناامنی می‌کنند. چون در‌و‌پیکر درست و حسابی ندارد.

حداقل برای چراغ‌برات به این آرامستان توجه می‌کردید

یکی دیگر از شهروندان که هفت‌نفر از نزدیکانش در این آرامستان به خاک سپرده شده‌اند، با دل‌خوری می‌گوید: درست است که خودمان انتخاب کرده‌ایم عزیزانمان در این قبرستان به خاک سپرده شوند، اما فکر نمی‌کردیم سال‌های سال همین‌طور بدون امکانات باقی بماند. می‌خواهیم مراسمی برای عزیزانمان برگزار کنیم در اینجا با این زمین سنگلاخی و پردست‌انداز، مکافات داریم.

از سوی دیگر متولی بقعه خواجه اباصلت، اوقاف است. این سازمان نیز یک سازمان مطرح با بودجه و اعتبارات خوب است. چرا به بهشت امام علی (ع) رسیدگی نمی‌کند؟ به هر حال برخی زائران امام هشتم (ع) از همین مسیر تردد می‌کنند و گاهی برای دیدار اموات سر ماشین را به سمت این آرامستان و بقعه خواجه اباصلت کج می‌کنند. در شأن شهر امام رضا (ع) نیست که بهشت امام علی (ع) را به حال خود رها کند. در این ایام چراغ‌برات برای رضای خدا یک نیم‌نگاهی به این مجموعه خاکی و خالی از امکانات بیندازید.

آرامستان بهشت امام علی (ع) هیئت امنایی است

گلایه و انتقاد شهروندان را با مرتضوی، مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی مطرح می‌کنیم. او در پاسخ به گلایه شهروندان می‌گوید: ما متولی خود بقعه هستیم. آرامستان موردنظر به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و قبر‌ها خرید وفروش می‌شوند.

کسی پاسخ‌گو نیست

در ادامه پیگیری، فرزانه، مسئول اجرایی آرامستان بهشت امام علی (ع) پاسخ‌گویی در این زمینه را به محمدی، مسئول هیئت امنای این آرامستان محول می‌کند. با این حال، تلاش‌های شهرآرا برای ارتباط با این مدیر بی‌نتیجه می‌ماند.

عیالوار، مدیر روابط عمومی آرامستان‌های شهر مشهد نیز در مورد این آرامستان تصریح می‌کند: این مکان زیرمجموعه آرامستان‌های شهر مشهد نیست و از حوزه کاری ما در رسیدگی به امور آن، بیرون است.

این آرامستان حق دفن اخذ می‌کند

اما سرپرست شهرداری منطقه‌۷ در پاسخ‌گویی به پرسش‌های شهروندان می‌گوید: این آرامستان در حریم منطقه‌۷ شهرداری مشهد واقع شده و جزو آرامستان‌هایی است که متولی خاص خود را دارد.

مجید وحدتی‌پور می‌افزاید: جاده محدوده بهشت رضا (ع) بین‌شهری است و مربوط به شهرداری منطقه ۷ نیست. در ایام چراغ برات و دهه آخر صفر و دیگر ایام خاص یکسری خدماتی می‌دهیم، اما داخل خود آرامستان‌ها در حیطه اختیارات ما نیست.

وحدتی‌پور ادامه می‌دهد: در واقع متولی این آرامستان، حق دفنی را که از بازماندگان اخذ می‌کند باید خرج رسیدگی به این فضا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->